Data: Dissabte 6 d’abril 2018, 20:30h

Lloc: Sala El Centru

Preu: 12€ (8€ presentant el carnet dels Amics)

 

Teatre musical.

AL SOSTRE En Lapo i en Loti són dos artesans que treballen per Miquel Àngel pintant el sostre de la Capella
Sixtina. Són grans experts en el seu camp. Miquel Àngel, no. Ell, en realitat, és escultor. Un bon dia, el geni els acomiada perquè vol acabar el sostre tot sol, utilitzant mètodes molt qüestionables i endurse’n tots els elogis. Secretament, en Lapo i en Loti, tornen a la Sixtina, per venjar-se per haver-los deixat sense feina. Però quan vegin el que ha fet el mestre, el seu pla canvia… Ah! I el Papa també hi té alguna cosa a dir.

Amb
Pau Ferran
Oriol Grau

Direcció
Israel Solà

Escenografia i vestuari
Albert Pascual

Ajudant d’escenografia
Marta Georgia

Música
Xavier Mestres

Cap tècnic i llums
Ramon Beneito

Producció executiva
Joan Negrié

Producció
Eloi Isern

Ajudant de producció
Paloma Arza

Disseny gràfic i fotos
Albert Rué

Israel Solà
Vallirana, 1982. El 2006 es va llicenciar en física a la Universitat de Barcelona i el 2010 en direcció i dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona. Com a director de la Companyia La Calòrica ha estrenat els següents espectacles: Fairfly (Tantarantana, 2017, Premi butaca millor espectacle de petit format i millor text), El Profeta (Tantarantana, 2016), Sobre el fenomen de les feines de merda (Tantarantana, 2015), Bluf (La Planeta-TA, 2014 /Premi Quim Masó), La Nau dels Bojos (Mercat de les Flors, Grec 2013/ Premi Adrià Gual), l’Editto Bulgaro (La Cuina, Grec 2012), Feísima enfermedad y muy triste muerte de la reina Isabel I (Versus Teatre, 2011/ Premi del jurat i premi del públic del X Festival Escènia de Foios). Ha escrit i dirigit l’espectacle de tancament de la Sala Trono, Això és tot (Sala Trono, 2017). També ha dirigit Zona Franca de David Desola (Sala Muntaner, 2015), Molt soroll per res de la Cia Parking Shakespeare (Parc de l’Estació del Nord, 2014), Queremos ir al Tibidabo de Cristina Clemente (La Puerta de al Lado, 2014), El Triomf de la fonètica de Martí de Riquer (TNC, 2014), el número El jazz del Gato Fèlix dins de l’obertura de temporada, Taxi… al TNC (TNC, 2013), la peça PiscinEROs de Sergi Belbel dins l’espectacle de Flyhard, Assassinat a Atrium (Atrium Viladecans, 2013); l’espectacle musical República Bananera, de Joan Yago i Gori Matas (Versus Teatre, 2012), l’espectacle amb text propi de titelles i òpera La Prima Donna (Festival l’1,2,3 del Pallasso de Tiana, 2010).

NigelPlaner. Londres, 1953. Format al Lamda college a Londres, va ser membre fundador del grup Comic Strip i Comedy Store. Va passar a protagonitzar la sèrie de televisió The Young Ones (Els Joves) i Comic Strip Presenta. Amb el personatge
de ‘Nil, el hippy’, va guanyar un premi britànic (Brit Award) amb a la cançó d’èxit internacional Hole in My Shoe. Des dels anys 80, s’ha consolidat com a actor en televisió, teatre, cinema i ràdio. Ha participat en grans musicals del West End de Londres com Chicago, Whicked o We will Rock you i el 2013 va ser nominat a un premi Olivier per la seva actuació a Charlie i la fàbrica de xocolata. Nigel ha escrit novel·les, llibres de comèdia, esbossos, poesia, televisió, ràdio i quatre obres teatrals. Al Sostre, la seva primera obra va ser produïda a Birmingham i al West End de Londres i la seva nova obra de teatre Vulcan 7 (escrita amb Adrian Edmondson, Vyvyan d’Els Joves) s’estrenarà a la tardor de 2018. Nigel també escriu articles de viatge, i recentment va participar al Catalunya Experience de TV3 el 2016.

Crítiques

Crítica: Al sostre – La bellesa inmortal de les dues galtes d’un cul

«És una bona comèdia, amb tints de drama, que parla de les expectatives frustrades, la necessitat de reconeixement, la il·lusió confrontada amb l’amargor, la innocència de la joventut, contrarestada amb el cinisme de l’experiència. De l’art. De la vida. La posada en escena és enèrgica, divertida i emotiva a parts iguals.»
—Anna Plaza
www.fetatarragona.com
Fragment de l’article ‘Els mocs al mocador de la història’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.